Blog

Možete uložiti milione na reklamu, još više na arhitekturu prodajnog mesta i biti sjajni u odnosima s javnošću, ali ako prodavac ne ispuni očekivanja kupca, većina uloženog novca je svakako bačena. Srećom, Mystery Shopping metoda može da otkrije i ukloni “uska grla”.

Mystery shopping spada u novije istraživačke metode u korporativnom svetu. Bazira se na stručno ustanovljenim principima koji su strukturirani 1997. godine formiranjem asocijacije Mystery Shopper Providers Associaion (MSPA). Evropski ogranak je nastao 2001. godine, čiji je ponosni član i naša kompanija.

U prošla dva broja bilo je reči o osnovnim principima Mystery Shoppinga, o procesima rada, o specifičnosti takvih istraživanja, o tome ko su tajni kupci, od čega zavisi cena, šta treba da sadrži zahtev za ponudu… U ovom tekstu ukazaćemo na nekoliko neobičnih primera iz ove oblasti.

Prednost rada na projektima ogleda se i u tome što se javljaju situacije koje su nesvakidašnje i interesantne. Ishod ne možete uvek da kontrolišete, a nekada, ni početak! Navodimo nekoliko primera koji to pokazuju.

Postoje nedoumice i nejasnoće koje su prouzrokovane činjenicom da je Mystery Shopping relatinvo mlada istraživačka metoda i u svetu i kod nas, pa su neke kompanije u nedoumici oko organizovanja in-house istraživanja. Ovim pitanjem ću se posebno baviti (za studente koji ovo čitaju, a koji možda ne znaju: in-house istraživanja su ona istraživanja koje kompanija sprovodi u okviru svoje kompanije ne uključujući u proces implementacije profesionalnu agenciju).

“Idite u kupovinu, kupite proizvod i bićete plaćeni za to!” Za većinu ljudi ovo zvuči suviše dobro da bi bilo istinito. Kada je posao tajanstvene kupovine u pitanju, uvrežena su različita mišljenja. S obzirom da još ne postoji dovoljna upoznatost o ovoj vrsti poslova, postoje oni koji su skeptični i koji će biti sigurni da […]

Iako veliki broj kompanija ističe da postoji korelacija između rezultata Mystery Shopping istraživanja i povećanja prodaje, te navode da je ROI (Return On Investment – prinos na ulaganja) relativno brz i značajan, teško je definisati matematički model koji to pokazuje eksplicitno na svim ili većini slučajeva u praksi. Na primer, Džon Med iz Audija je na jednoj MSPA konferenciji predstavio […]

Zašto je važna obuka za tajanstvene kupce (mystery shopper-e) i zašto je uraditi kod nas? Mi smo profesionalna kopmpanija za mystery shopping istraživanja i organizujemo veliki broj procena na mesečnom nivou za poznate klijente. Naravno, angažujemo i veliki broj ljudi iz svih delova zemlje i Zapadnog Balkana. Kao članica MSPA imamo čast, pravo i mogućnost za […]